Breastfeeding appears to lower the risk for sudden infant death syndrome, according to a review of several studies. Researchers at the University of Virginia in Charlottesville reviewed data collected from nearly three hundred studies. They found infants, who received breast milk at any point during the first two months of life, were sixty percent less likely to die from SIDS. Children, who were exclusively breast fed, had a seventy-five percent lower risk.
Copyright 2011 KCBD. All rights reserved